Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

27 Mac 2011

rezeki dari lautan

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

malam tadi bila saya dah sampai umah, saya sms en. miorku.. tanya nak masak nasi siap-siap ke.. en. miorku balas balik, katanya dia mungkin sampai subuh.. ha'ah larr.. alhamdulillah dah dekat kul 5 pagi tadi baru en. miorku sampai umah..

pagi tadi saya tengok ler apa lar hasil tangkapan yang dibawa pulang.. semalam pagi masa en. miorku tepon dia memang dah cakap hasil @ ikan tak der.. semalam diorang gi mengaut udang pulak..

tengok larr.. banyak giler udang di bawa balik.. dari sekecik-kecik saiz sampai sebesar-besar saiz.. ikan adalah beberapa ekor ajer.. ada sotong sket (sotong kontot @ sotong katak), ketam sket ngan udang lipan.. udang ngan sotong kami agih-agihkan untuk umah mak KJ sket.. umah mak Klang sket..


untuk tengah hari ni, saya tak masak sangat.. goreng aje hasil-hasil lautan tu.. wat sup sayur sket.. nasi tak masak pulak sebab mee hoon goreng ada.. tapi cam tak best tak makan ngan nasi..

abis lar sebulan ni dok makan udang saje.. naik ler kolesterol akak nanti.. hua hua..

 AF : nak tanya korang larr.. udang lipan tu sedapnye masak ape ye? ingat nak rebos aje.. ok kot..

7 ulasan:

  1. wahhh... bestnya, dpt freshhh!

    BalasPadam
  2. wah...bestnyer kak...
    nizam suka seafood... :)

    BalasPadam
  3. udang lipan tu buat goreng bercili sedap kot.. ikan besar takde ke?

    BalasPadam
  4. Udang lipan sedap kalau dimasak pedas-pedas... makan dengan nasi panas-panas ... lepas tu suara pun bunyi 'sehhsss ... sehhsss' menahan yang pedas-pedan dan panas-panas... namun apa yang penting ia sedap dan baik untuk badan ... (KALAU MAKAN-MAKAN JANGAN LUPA PANTANG LARANG ... MENJAGA SUSILA ... BLA-BLA-BLA...)

    BalasPadam
  5. sedapnye...byk udang tue....;-)

    wah...udang lipan pon de....dasat.....

    BalasPadam
  6. byk giler udang..nak cket!!

    BalasPadam
  7. udang lipan ni isinya tak banyak cam udang biasa..rebus sahaja..kalu digoreng isi akan kecut..tak terasa bila makan

    sekian

    BalasPadam

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...