Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

10 Mac 2011

blog walking


credit : getty images

Assalamualaikum..


Amacam korang hari ni? ada sihat tak? saya ok jer.. pagi ni cam ada motivasi sket lar sebab pagi-pagi dah ganti kawan untuk pablik spiking dalam segmen bicara pagi.. tajuk pun motivasi, kan?

okeylar.. blog walking.. salah satu cara yang perlu dilakukan oleh seseorang blogger untuk dapat ramai kawan.. dan dapat traffik jugak (aim bloggers skrang.. tapi, tak semua, kan?).. dulu-dulu... masa mula-mula saya kenal dunia blog ni.. istilah tu tak lar begitu menonjol kot? sejak beberapa tahun kebelakangan ni perkataan tu dah semakin biasa dalam dunia blog..ada lak yang kata blog walking ni dah jadi istilah popular di malaysia, indonesia dan filipina.. ha'ah.. saya agak ketinggalan juga.. skrang jer cam baru nak merajinkan diri ektif dan berblog..

saya akui, saya sendiri suka juga wat blog walking @ melilaukan jari menjengah ke blog rakan-rakan maya yang lain.. tapi, saya punya stail blog walking ialah.. saya akan bukak dua ke tiga tab jer pada satu-satu masa.. sebab.. saya suka nak baca dulu entri-entri sesuatu blog tu.. kalau saya rasa  nak komen, saya komen lar.. klu tak pun, saya akan singgah kat kotak jerit jer.. tapi dalam sehari, berapa sangat lar blog dapat dijengah.. (baru sket jer blog list, belum beratus-ratus lagi tuh...) maklumlah.. ada komitmen lain yang lebih penting, kan... tapi, saya tengok.. skrang nih macam-macam cara ada, kan..? nak mudah, blog walking skrang ni pun leh guna software aje.. senang ke tak senang punyer keje tu! tapi.. adakah berkualiti?

tapi apa pun kan.. semuanya berbalik pada cara dan niat masing-masing lar camna dan tujuan kita menceburkan diri dalam dunia blog ni.. selain menambah kenalan.. boleh juga berkongsi pengalaman dan pengetahuan.. ada gak sebab nak dapat trafik tinggi.. wat said inkam... hhrrmm.. terpulanglah kan.. hak individu..

k lah.. sampai jumpe!!

3 ulasan:

  1. nizam lebih suka blogwalking dan drop komen.. baru rasa mesra... betul tak... :)

    BalasPadam
  2. kena rajin blogwalking dan tinggalkan komen.. baru org tahu kehadiran kita....

    BalasPadam

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...