Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

14 April 2011

masalah dengan pemaju

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

saya ni, kan.. jarang masuk efbi.. hari selasa hari tu, terlogin lah pulak.. tetiba nana ping saya. nana ni opismet yang beli umah kat bandar yang sama ngan saya.. dia cite arr pasal proses umah dia ada problem sket.. umah dia dah siap dan dah dapat surat soh amik kunci pun.. tapi ada isu lar sedang diselesaikan.. biasalah.. pasal interes..

kalau ikut rekod memang salah pemaju.. sebab lewat hantar dokumen gadaian yang lengkap pada bahagian pinjaman perumahan (perbendaharaan).. bila lewat bayar, pemaju caj interes kat pembeli.. patutnya tak bule lar kan?

nana kata:
jangan amik kunci dulu.... semak dulu kadar interest.. sebelum nie diorg charge saya RM 2600++
lepas tuh diorg bagi pengurangan dalam 1300++..
saya pk balik saya rasa x berbaloi.. n then saya call lawyer n perbendaharaan nak dapatkan kronologi..

tuh sebab saya memohon 2nd time untuk kadar interest..
dah hantar pada pemaju dah tuh.. then treasury pun dah hantar surat kepada pemaju jugak
bayangkan la untuk pertukaran hak milik amik masa 300+ hari
lepas tuh kenakan ke atas kita plak kadar interest tuh
giler kan 

saya dah disuruh amik kunci 
interest yang dikenakan kali kedua nie 1095.46
atas alasan nak buat pindah milik jadik lambat disebabkan atas nama treasury dulu jadik kita y g kena bayar kadar interest tuh

usop kata:

kita bako!! kita bako!!
gitular cite nana.. saya dan en.  miorku risau juga lar.. kisah kami entah macam mana pulak.. skrang ni tengah tunggu surat soh amik kunci jer lagi.. haiissh.. sabo aje lar..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...