Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

09 April 2011

durian oh durian..

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

masa saya kecik-kecik dulu, saya tak suke makan durian.. apatah lagi bau durian.. klu abah beli durian, saya tutup  idung tak mo bau.. nak muntah.. bila adik bradik semua makan durian kat depan umah, saya dok dapo..

tapi masa darjah enam ke dah masuk form wan ntah.. saya try rasa sket durian.. eehh.. sedap jugak ghupernyer.. sejak dari tu, saya dah boleh makan durian.. tak lar suke sangat.. tapi dah boleh join d klab makan durian larr..

citer pasal jenis durian yang suke saya makan ialah - durian yang isinya kuning.. dan rasa yang lemak-lemak manis tu.. ye larr. ada orang suke durian yang pahit sket tu kan.. biasanya durian kampung lah ekk..

sedap.. hingga menjilat jari..

so, semalam kami suami isteri gi lar pasar tani mega kat putrajaya.. dah lama tak gi jenjalan sana.. ramai juga orang jual durian.. padahal kat putra perdana pun ada.. tapi, dah alang-alang kat situ, en. miorku pun beli lar sebiji.. durian fama gred A 24.. harga sekilo RM12.. durian kami beli tu RM21.. adalah lar dalam 7-8 ulas.. rasa ok.. tapi en. miorku kata tak berapa nak sedap sebab mengkal lagi.. saya? bedal aje.. habis semua kami makan malam semalam juga.. sebab klu simpan nanti dah tak sedap dah kata en. miorku..

AF : korang, kenapa suka durian? yang tak suke tu, kenape tak suke?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...