Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

16 April 2011

aku semut kecil

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

aku semut kecil..
menggalas beban yang besar,
memikul bukan yang sewajarnya,
beban yang besar... tanggungjawab yang besar..
tanpa panduan yang kukuh,
dengan latihan yang terbatas,
beban tetap ku bawa dengan patuh..
wajarkah? setimpalkah?

aku semut kecil...
dengan peluang yang ada terhad,
suaraku tidak kuat,
untuk didengari semut-semut hebat...

aku semut kecil,
hanya mampu terus menggalas,
beban yang sedia besar,
dengan rasa yang memberat..

aku semut kecil,
mampukah aku terus bertahan lagi?


AF : pagi sabtu yang dingin..  hujan turun membasahi bumi.. sedap tido time2 nih, kan..?

2 ulasan:

  1. aku semut kecil
    bila aku menggigit
    pedihnya mencengkam ke ulu hati...

    BalasPadam
  2. semut kecil je ... tenaga macam badang ... kalau tak dapat angkat dia panggil kawan2nya untuk membantu ... itulah semut , rajin dan saling bantu membantu ...

    kebanyakan manusia tak macam semut pentingkan diri sendiri ... tetapi yang rajin dan saling membantu cam semut tetap ada ...

    BalasPadam

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...