Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

25 November 2011

ibadah yang menakjubkan

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

sumber foto : al-hidayah

 Kalau baca novel, nak-nak novel yang jalan ceritanya sangat best @ novel cinta, dalam masa beberapa jam je dah abis khatam, kan? Kalau baca buku agama.. Adoi lar.. berminggu-minggu baru nak abis baca.. (ish.. ish.. siapa lah tu)..

Alhamdulillah.. Saya baru selesai membaca buku Ibadah yang Menakjubkan - Amalan yang Paling Dicintai Allah. Buku yang dipinjam dari Pusat Sumber pejabat. Sedikit sebanyak, buku ini telah memberikan kesan pada saya. Terutamanya dalam memperbaiki ibadah solat. Ya! Saya sedang memperbaiki ibadah ini dari hari ke hari.. Melatih diri supaya dapat melaksanakan solat dengan khusyuk!


Nilai dan jiwa solat terletak dalam kekhusyukan. Akan tetapi tahukah anda, apakah erti solat itu sebenarnya? Solat adalah menghadap Allah s.w.t. Begitulah anda mengatakan, 'Allahu Akbar', Allah akan menyambut dan memerhatikan anda. Pernahkah anda memikirkan perkara tersebut sebelumnya? Pernahkah anda melaksanakan solat dengan penuh perasaan dan kepekaan ini? - m/s 12-13.

Saya sangat mengesyorkan anda untuk membaca buku ini. Tersentuh jiwa dan raga tatkala membacanya lantaran membuatkan saya malu pada Allah dan Rasul-Nya akan kelalaian dan kekurangan diri ini..

Ya Allah, jadikanlah kami termasuk orang-orang yang Engkau sebutkan dalam ayat 35 Surah Al-Ahzab yang bermaksud "... dan lelaki mahupun perempuan yang banyak mengingati Allah..."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...