Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

29 Oktober 2011

be the movement charity walk

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat kamu pembaca blogku... ;)

petang hari ini diisi dengan aktiviti riadah sambil beramal.. be the movement charity walk in support of world hunger relief 2011. sumbangan yang diperlukan untuk menyertai jalan kaki amal ini hanya RM25.00 seorang. kami diberi 3 keping tiket untuk t-shirt, makanan dan goodies.

pukul 2.00 petang kami gerak ke putrajaya untuk menuntut t-shirt yang disediakan. pukul 3.00 petang, masa untuk ambil makanan yang disediakan pula iaitu ada tiga pilihan, burger KFC, a slice of pizza from pizza hut dan ayam mas (tak sure apa).

pada masa sama, persembahan artis jemputan seperti miz nina dan hujan sedang diadakan di pentas utama. memandangkan kami punya masa yang banyak sebelum acara jalan kaki dimulakan pada pukul 6 petang, makanya, kami singgah ke alamanda dulu. kononnya nak cari bateri kamera olympus en.. miorku yang dah tak berapa nak tahan ni. pergilah cari di fotokem. bila tanya, mahal lah pulak.. RM160++.. original katanya.. kami pun tak jadi lar nak beli..

masa dah pukul 4 petang. kami singgah solat asar di masjid putra dulu. lepas itu, terus ke istana kehakiman di mana acara sedang berlangsung. sebelum pukul 6 petang (kira-kira pukul 5.55 ptg) para peserta sudah dilepaskan untuk berjalan..


berlepas dari istana kehakiman ke PICC dan patah balik

pukul 7 malam kami selesai sampai di garisan penamat.. masa nak tebus goodies tu, kami hanya dapat satu beg sahaja.. sebabnya, lagi satu kupon entah dah tercicir mana entah.. tak apalah.. itu bukan matlamat pun.. yang penting, kami dapat beramal sesambil beriadah.. badan pun sihat..

sijil untuk peserta yang berjaya tamatkan acara

goodies
dah ambil goodies, kami pun terus pulang ke rumah.. penatnya.. tapi seronok!

4 ulasan:

  1. Wah bestnya ... B3njy tak tahu pula ada benda ni ... kalau tak nak join juga dekat je rumah B3njy ngan Putrajaya tu ..

    BalasPadam
  2. bagus tu ana...beramal sambil sihat...kenapa lewat sanggat sampai...

    BalasPadam
  3. @Benjy, kalau selalu gi alamanda, sure perasan kat pizza hut ada wat promo pasal nih..

    BalasPadam
  4. @anitadiana, ok ler kot kak ita.. bukan bertanding pun.. hehe..

    BalasPadam

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...