Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

01 Februari 2011

time rehat larr



Situasi:
Sekarang adalah waktu rehat. Tapi ada pelanggan datang nak hantar permohonan. Kebetulan anda tidak keluar makan dan anda jer pegawai yang ada. Memandangkan dah ada staf lain datang bawa dia jumpa anda, anda terpaksa jugak layan.

Yang pelanggan tu pun, dah tau time rehat gi datang jugak wat apa ye? Apa nak buat, dah tersampai time rehat, tak kan nak balik pulak, ye tak.. Bukan dekat datangnya.. Dari utara ker.. kan?

Eehh.. apa isu saya nih?

Ok.. saya jes nak highlight tang peranan pegawai tu.. Dia rasa cam tak leh pulak nak wat keje tu time rehat.. Pada sayalah, rasanya tak salah kalau dia layan pelanggan tu pun.. Bukan lama.. Dia pun bukan wat ape pun. Setakat menghadap pc apa lar sangat. Lagipun dah memang peranan dia disitu untuk semak permohonan - permohonan yang diterima.. Salah ker?

Moral of d story... Adakalanya kita takyahlah nak berkira sangat pasal kerja nih. (Tengok kesesuaian dan keadaan larr) Kita pun kadang-kadang curi gak masa kerja wat keje personal.. (saya ler tu kot.. huhu)

Apapun.. anda buat, anda dapat! Yang penting kene ikhlas larr.. Insya Allah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...