Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

06 Februari 2011

hari ini hari ahad

alhamdulillah kami telah selamat sampai ke putra perdana, puchong pukul 2.00 pagi tadi.. kami gerak dari kg kota pagar dalam kul 8 malam.. balik ikut jalan kampong.. lalu lar teluk intan - sabak bernam terus ke kelang.. lepas anta ibu mertuwe balik umah, en. miorku pun berdesup pulang.. ngantuk lar tu..

okey.. semalam adalah hari makan free sedunia.. sebabnya ada beberapa jemputan kenduri kendara kami terima..memula kami ke kenduri kawen adik kawan en. miorku.. tak jauh.. dekat area kg nyer aje.. lepas makan sesuap dua, kami pun gerak lar ke jelapang pula..

yang ini majlis en. syahril & cik lala di dewan ILP.. masa tu kami sampai dalam kul 2 lebey sket kot.. tapi orang dah tak ramai.. cepat tul abis kenduri deme..

cite sket pasal deme nih, diorang pun kapel yang satu opis juga.. macam saya dan en. miorku larr.. bertemu jodoh di pejabat sama.. ish ish ish.. bila dikira-kira balik kan.. termasuk yang sudah dan bakal berkawen, dah ada kira-kira 13 kapel kat opis tu yang kawen sesama rakan sepejabat.. al kisahnya cik jah.. gitular bila rakyat agensi dah semakin bertambah, kan..

gudis yang berjaya dikumpul...

okey.. berbalik semula pada kisah makan free sepanjang hari sabtu semalam.. lepas je gi kenduri deme tadi nih, kami gerak pula ke chemor.. singgah lar umah hani yang wat majlis tunang.. alang-alang dah dijemput, kami singgah lar juge.. memandangkan laluan nyer sehala ajer dari ILP tadi tu.. ok.. bila kami sampai kat umah hani nih, ghuper-ghupernye pihak lelaki pun baru ajer sampai.. ingatkan hani dah selamat jadi tunangannyer si zawawi @ nuar tu.. ghupernye, pihak lelaki tersilap masuk tol daa.. tu yang diorang lambat tu...

haa.. hani ngan nuar nih pun macam kami juga.. rakan seopis yang tak lama lagi jadi kawan serumah.. kira boleh tahan gren jugak lar majlis hani nih.. siap ada gudis lagi untuk tetamu.. eehh eehh.. coklat dia cam kenal je.. sape lar tokei nye tu.. huhuhu..

on the way balik ke umah selepas gi kenduri kawen, singgah lar jap beli cendol kat pekan parit.. padahal baru jer makan cendol kat umah hani sebelum tu..

haa.. gitular kesah nyer ektiviti makan free semalam..

so, ektiviti hari ini pule? selain selesai memasak makan tengah hari dengan lauk ala-ala orang bujang saje (beli buku masak kemain lagi!), jap lagi kene lar mulakan keje rutin mingguan yang saya tak berapa nak minat buat, tapi kene buat.. iaitu.. menggosok baju.. hohoho..

sikit hari lagi nak beli iron cam gini pulak lar!


selamat beristirehat!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...