Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

11 Julai 2009

memancing

ini patutnyer entri last week.. tapi.. kemalasan melanda ku ketika ittew.. hari nih mood rajin tengah datang.. so apa lagi, sesi mengupdet pun dimulakan lar..

masa berkawan dulu aku tak tau pun yang en. m nih minat memancing. aku tau pun lepas kami berchenta..

sabtu lepas dia telah melepaskan minat memancingnya itu di pulau angsa, klang bersama-sama ngan pak cik basri.. patutnyer en. azman pun ada sama tetapi atas sebab tertentu en. azman tak join.. makanya hanya en. m, pak cik basri plus sorang tukang bawak bot depa jer yang gi..

sempat gak ler dia pi beli satu lagi batang pancing baru hari khamis sebelum ittew.. hhrmm.. sabor ajelah.. konon ajer nak perbelanjaan berhemah katanya.. tapi.. tak der makne nyer..

tengah dok membelek pancing baru
aku tak ikut sama.. duduk di rumah seharian.. menguruskan hal-hal rumahtangga.. ;)

kul 6:00 pagi en. m dah kuar.. dekat kul 8:00 malam sampai umah.. ada gak lar 4 - 5 ekor ikan dibawa balik.. ikan tanda, ikan pipi tembam, ikan senangin ngan ikan satu lagi tuh tak ingat namanya.. maka bergotong royong lah kami suami isteri menyiang ikan-ikan itu semuanya..

gitulah.. klu dah minat, tak kisah ler sehari suntuk duk melangut tengah laut pun sanggup.. huhu..

okey, masa cuti kawen hari tuh, sempat jugaklah en. m gi memancing kat sungai perak seberang kampungnyer ittew.. tengok gambar ajelah yer..



gaya jer lebey nih.. tapi ikan sekor pun tak dapek.. haha..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...