Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

01 April 2009

al kisah...


ahad lepas aku ke bota - kg en. m.. gi ngan keretapi @ tren.. saja jer dah lama tak naik tren gi jenjalan jauh.. dulu-dulu masa kecik penah ler.. arwah nenek bawak gi tanjung malim.. en. m hr sabtu dah balik dah..


tren aku kul 1 dari KL Sentral.. dalam kul 11.45 amy, abg aku dah hantar gi LRT Taman Bahagia.. dah naik kat atas tuh baru terperasan henfon tertinggal.. rasa cam nak turun balik gi lari amik jer.. tapi, tak leh wat apa laa kan.. hidup perlu diteruskan..


sampai jer KLS, aku terus cari pablik fon.. tepon en. m bgtau yang henfon tertinggal & bgtau siap-siap tren sampai sana kul braper & di stesen mana...


kul 12.30, tren pun dah ada kat terminal 1... so, aku pun turun ler.. tepat kul 1 tren gerak menuju ke destinasi nyer..


kul 3.45 aku dah sampai kat stesen batu gajah.. nak cari pablik fon, tak der lah pulak.. x pelah.. tunggu ajelah en. m kat luar tuh.. tunggu punyer tunggu dah kul 4 pun tak nampak lagi bayang ketanya..


sampai kul 4.30 pun tak nampak lagi.. isshh.. en. m nih nak tunggu aku tepon dulu ker baru nak dtg amik? hati kecik aku dok berkata-kata.. aku dah resah gelisah ler.. geram pun ada..

jam dah dekat kul 5 dah.. tak sampai-sampai juga.. apa lak halnya tak nampak-nampak bayang keta nya.. nasib baik ada makcik yang dok menunggu suami dia bli kan tiket berborak ngan aku.. aku pun citer ler masalah aku yang tak dapat nak tepon en. m nih.. so, makcik nih pun ofer lah pinjamkan dia nyer henfon.. bile tepon en. m, ghupernyer dia tunggu aku kat stesen keretapi batu gajah yang lain.. adoi laa.. patut ler sejam menunggu tak nampak-nampak.. stesen yang aku dok tunggu nih adalah stesen keretapi yang baru kat situ.. en. m pun tak tau ghupernyer...


so, beberapa minit kemudian, baru lah nampak bayang keta nyer ittew.. lega sket rasa.. klu tak, menangis ler aku dok sensorang kat stesen batu gajah tuh.. huhu.. setelah mengucapkan terima kasih & bersalam ngan makcik tadi, aku pun beredar ler ke keta en. m yang telah menanti..

gitulah kisahnya pengalaman pegi ke rumah bakal ibu mertuaku dengan keretapi.. huhu.. ini bukanlah kunjungan ku yang pertama ke sana .. sebelum-sebelum ini pun pernah juga sampai ke sana beberapa tahun dulu.. bezanya, ini adalah kunjungan pertama kali sebagai tunangan en. m..


hari isnin dah balik PJ dah...


gitulah kisahnya.. moral of d stori, klu nak gi memana, jangan luper bawak henfon ye.. ;)



kera-kera yang sedang melepak-lepak di belakang umah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...