Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

19 Oktober 2013

DIY : Menjahit abaya sendiri

Assalamualaikum.


jahit tepi jubah abaya brother 3034d
menjahit tepi abaya yang sudah dipotong

Sejak dua tahun kebelakangan ini, saya semakin selesa memakai abaya/jubah dan menjadikan abaya sebagai pakaian sehari harian..

Ada antara abaya yang saya miliki, saya beli secara online di Abaya Sifu. Kenapa saya beli di Abaya Sifu? Sebab harga abayanya berpatutan, selesa dan potongan abaya yang mengikut syariat. Setakat ini sudah tiga pasang abaya saya beli dari abaya sifu.

Atas dasar minat yang semakin mendalam untuk memakai abaya sepanjang masa, saya mula mengasah kemahiran menjahit yang ala-ala sendu itu dengan mengambil langkah membeli sebuah mesin jahit secara pakej dengan mesin jahit tepi. Drastik je.

Maka, dengan berbekalkan pola yang dibeli daripada Abaya Sifu, saya berjaya menjahit abaya pertama saya. Alhamdulillah.

abaya pertama pola abayasifu


Untuk makluman rakan pembaca, Abaya Sifu juga turut menyediakan video teknik menggunting kain berdasarkan pola abaya yang disediakan.




Mudah saja menjahit abaya sendiri. Kepada rakan pembaca yang berhajat untuk menjahit abaya anda sendiri, bolehlah hubungi Abaya Sifu untuk mendapatkan pola ekspres.


Selamat menjahit!

update : klu nak cara buat pola ni boleh emel saya k. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...